Gezond Web
Image default
Nieuws en media

Waterstofmaatschappij

Hyundai zet vaart achter zijn plannen om te transformeren in een Smart Mobility Solution Provider, ofwel een topaanbieder op het gebied van slimme mobiliteitsoplossingen. Om dat te bewerkstelligen, scherpt Hyundai zijn vorig jaar gepresenteerde actieplan Strategy 2025 verder aan. De ambitieuze koers moet ervoor zorgen dat Hyundai zijn positie als koploper in de mobiliteitsindustrie van de toekomst nog meer kan waarborgen.

Met HTWO wil Hyundai de toepassing van zijn brandstofcelsysteem uitbreiden in tal van transportgebieden, zoals schepen, treinen en heftrucks. Het streven is om een samenleving te creëren zonder uitstoot van schadelijke stoffen, de zogenoemde waterstofmaatschappij. Onlangs breidde Hyundai de afzet van zijn waterstof-elektrisch aangedreven bedrijfswagens uit naar China. Het gaat om in totaal 4.000 exemplaren waarmee grote Chinese bedrijven samen met Hyundai een ecosysteem voor bedrijfsvoertuigen met brandstofcel willen opzetten rond Shanghai en de Yangtze-rivierdelta. China wil in 2030 een miljoen waterstofvoertuigen op de weg hebben. Eerder al leverde Hyundai trucks met een brandstofcel aan Zwitserland, voor onder meer de bevoorrading van grote supermarktketens.

Behalve op waterstoftechnologie richt Strategy 2025 zich ook op nog drie andere gebieden: EV, UAM en autonome rijtechnologie. Na de lancering van de IONIQ 5 begin volgend jaar wil Hyundai vanaf 2025 in totaal 560.000 elektrische auto’s per jaar verkopen. Hyundai verwacht zo’n twaalf batterij-elektrische voertuigen (BEV’s) te introduceren met het E-GMP-platform als basis. Op de middellange tot lange termijn wil Hyundai zijn leiderschap in de EV-markt veiligstellen om in 2040 een aandeel van 8 tot 10 procent in de wereldwijde EV-markt te kunnen behalen.

Ioniq 5

De volledig elektrische IONIQ 5 is adembenemend mooi en verbazingwekkend geavanceerd. De IONIQ 5 is een zogenoemde batterij-elektrische auto of kortweg BEV. Volledig elektrische voertuigen zoals de IONIQ 5 gebruiken geen fossiele brandstoffen.

De iOniq 5 heeft dan  niets te maken met de Hyundai iOniq Electric die er al was. De iOniq 5 is een flinke middenklasser die op het nieuwe platform staat. De IONIQ 5 is geïnspireerd op het futuristische ontwerp van de Concept 45 EV. Zijn opvallende lijnenspel is een eerbetoon aan Hyundai’s designerfgoed. Rond de introductie groeide het aantal Hyundai Ioniq 5 private lease initiatieven snel.

I10

De Hyundai i10 heeft alles in huis om de perfecte stadsauto te zijn. Met de zuinige 1.0 motor verbruikt deze auto weinig brandstof. Hiernaast is hij klein en compact. Toch biedt hij voldoende ruimte voor 4 volwassenen.

Hyundai richt zich met de nieuwe i10 op autorijders die op zoek zijn naar een betaalbare auto met een brandstofmotor. Hyundai bracht de i10 in 2007 op de markt als opvolger van de Hyundai Atos. In 2020 kwam een volledig vernieuwd model op de markt. Het interieur van de nieuwe Hyundai i10 oogt fris en stijlvol. 

De i10 wordt gebouwd in de Hyundai Assan Otomotiv Sanayi fabriek in Izmit, Turkije. Hyundai i10 Private Lease is de voordeligste manier om in een nieuwe Hyundai te rijden.

I20

De eerste Hyundai i20 werd in 2008 gepresenteerd. Hij zit in het Hyundai aanbod precies tussen de Hyundai i10 en i30 in. In 2020 is de i20 vernieuwd. Hij heeft nu een bredere grille met aansluitend de scherp gelijnde koplampen. De i20 is heeft een eigentijds design en van binnen is hij opvallend ruim door de toegenomen breedte en wielbasis. Hiernaast is hij uitgerust met de modernste multimedia en veiligheidssystemen.

Via Hyundai i20 Private Lease is het mogelijk om zorgeloos een moderne auto te rijden die zowel in de stad als op de snelweg goed uit de voeten kan.

I30

Na zijn introductie in 2007 is dit alweer de vierde generatie van de Hyundai i30. Het design is weer helemaal fris en van deze tijd. Daarnaast heeft Hyundai de i30 tjokvol gestopt met allerlei leuke features die je niet direct op een c-segment hatchback zou verwachten. 

Sinds de i40 van de prijslijst is verdwenen heeft de i30 de rol van grote broer binnen de i-familie van Hyundai overgenomen.

Hyundai heeft bij het ontwerp van deze i30 vooral goed naar de concurrentie gekeken. Niet om wat zij goed doen te kopiëren, maar juist om te zien waar de concurrentie kansen heeft laten liggen. In de i30 vind je features die je eigenlijk alleen in de hogere segmenten zou verwachten. Het uiterlijk is fris maar bescheiden en vooral niet te opvallend.

Hyundai i30 Private Lease is een van de voordeligste manieren om in een nieuwe Kona te rijden.

Juist die combinatie maakt de i30 voor een grote doelgroep tot een interessante optie. De i30 is een veilige keus voor wie de sprong naar een alternatieve aandrijfvorm nog niet wil, kan of durft te maken, maar wel wil genieten van een heleboel luxe en rijhulpmiddelen.